3 maj - Födelsedag

Idag blev jag 22 år. 22 år ung. Känns bra att bli lite äldre. Dagen har varit toppen. Har gratulerats av många många många och fick en stor fin bukett med blommor av Sofie. Tränade med Valérie på lunchen idag. Det var så galet jobbigt att jag nästan ville börja gråta. Tänk hur jobbigt det är då. På eftermiddagen hade vi långfika på kontoret, väldigt trevligt. Efter jobbet gick jag och Sofie och åt och sen gick vi vidare till en föreläsning med Elizabeth Gummesson. Det var min present till mig själv. 20 euro kostade den. Får nog ge mig något mer imorgon efter jobbet känner jag. Man ska ju inte vara snål mot sig själv. Från föreläsningen som hette och handlade om att vara "Good enough" fick jag med mig lite nya självinsikter. Föreläsningen behandlade perfektionism, prestationsångest och kontrollbehov som sätter krokben för människors hälsa. Nu lider jag ju varken av det ena eller det andra av de här tre. Klart att man ibland får lite prestationsångest men det är väldigt sällan och jag tycker att hon sa en massa andra kloka saker som tåls att tänka på. Till exempel att man måste ta hand om sig själv eftersom en själv är den enda som man faktiskt garanterat har en livslång relation med. Den viktigaste personen för mig måste vara mig själv. Ungefär så.  Idag fick jag även en vattenkokare, ett paraply och 10 vinflaskor (vi städar nämligen ut på kontoret eftersom vi ska bygga om så det var inga födelsedagspresenter men jag uppskattar dom ändå!).
Tack för alla gratulationer, jag saknar er där hemma!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0